Czym jest voip

Najprostsza definicja voip oznacza, że jest to przekazywanie dźwięku poprzez łącze internetowe. W Polsce mówi się o istnieniu telefonii internetowej. Voip oznacza, więc prowadzenie rozmów na odległość przy wykorzystaniu łącza internetowego w sposób podobny do rozmów telefonicznych. Sprawność w przeprowadzeniu takiej rozmowy zależy od stabilności posiadanego do dyspozycji łącza internetowego i jego szybkości. Dlatego nie wszyscy mogą cieszyć z dostępu do voip, a jedynie osoby dysponujące wystarczająco szybkim Internetem. Jeżeli posiadane łącze jest zbyt wolne lub niestabilne, wówczas rozmowa może być przerywana, głos zaczyna sprawiać wrażenie mechanicznego, a wypowiadane słowa trafiają do rozmówcy z pewnym opóźnieniem. W obecnych czasach ten problem zaczyna jednak mieć coraz mniejsze znaczenie wskutek rozwoju rynku internetowego i aplikacji, z jakich można korzystać na laptopie czy smartfonie, które usprawniają działanie urządzenia i szybkość zarówno jego działania, jak i dostępnego Internetu.

Technologia voip opiera się na produkcji specjalnych telefonów, posiadających funkcję IP, czyli jakby wbudowany w siebie Internet, za pomocą którego można nawiązywać połączenia z innymi użytkownikami voip, bądź osobami, które posiadają telefon stacjonarny i komórkowy. Innym sposobem na obsługiwanie voip jest wbudowanie w posiadany telefon bramki, która pozwoli na nawiązywanie połączeń internetowych. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie dotychczasowego telefonu, który można teraz wykorzystywać w nowy sposób, a także wykorzystywać po prostu jako zwykły telefon, nie rezygnując z posiadanego abonamentu na rozmowy stacjonarne i telefon służący do obsługiwania telefonii internetowej. Natomiast kupno telefonu z wbudowanym IP pozwala na korzystanie z wielu dodatkowych funkcji, sprawdza się zwłaszcza w firmach i u dostawców usług typu call center.

W przypadku firm voip usprawnia komunikację głosową prowadzoną w jej obrębie, a także wykonywanie połączeń na zewnątrz firm i przyjmowanie rozmów przychodzących. Jest tanim rozwiązaniem i łatwym w instalacji i obsłudze. Z takich urządzeń można także korzystać w nawiązywaniu kontaktu z pracownikami znajdującymi poza granicami kraju i przeprowadzać z nimi telekonferencje. Voip sprawia także, że komunikacja z klientami staje się łatwiejsza wskutek opcji kolejkowania połączeń i połączeń wykonywanych tonowo, a także możliwości automatycznego oddzwaniania do klienta, który nie został obsłużony za pierwszym razem. Takie rozwiązanie staje się szczególnie ważne dla pracowników call center, którzy w tym samym czasie mogą wykonywać wiele połączeń, w czasie których wykwalifikowani doradcy przysłuchujący się toczonej dyskusji podpowiadają im, w jaki sposób powinni nakierować rozmowę, aby zakończyła się sukcesem.

Dodaj komentarz