Czy bieżnia jest bezpieczna?

Bardzo często pada to pytanie. Czasami z lenistwa a czasami z obaw przed własnym zdrowiem. Otóż bieżnia należy do sprzętu bezpiecznego, pod warunkiem, ze odpowiednio się z niej korzysta. Ważne aby dopasować tępo biegu pod siebie, używać odpowiedniego stroju i zachować umiar i rozsądek. Wiadome jest, że zaczynając treningi nie można się przeforsować. Naciągnięte ścięgno czy zakwasy uwierzcie mi do przyjemnych rzeczy nie należą. Ćwiczmy z głową, mamy sobie pomóc a nie zaszkodzić. Przecież aktywność fizyczna naprawdę pozytywnie wpływa na organizm, znika wieczne niezadowolenie, poprawia się humor i łagodnieją skutki stresu. Dla takich chwil warto żyć.

Mobilizacja i samozaparcie to połowa sukcesu.

Tak to prawda, żadne namowy ze strony znajomych czy partnera nic nie dadzą dopóki sami nie podejmiemy walki ze swoimi słabościami. Najgorzej jest zrobić pierwszy krok, bo on najtrudniejszy a reszta pójdzie szybko i sprawnie. Błędem jest również patrzenie na innych ( bo koleżanka już schudła a ja nie, bo jej lepiej idzie- kierunek nie w tą stronę). Każdy organizm jest inny, więc na efekty treningów należy zwracać uwagę indywidualnie. Jednym bieżnia pozwala na utratę 2 kilogramów w ciągu miesiąca innym 4. Nie ma jednej recepty. Wpływ mają predyspozycje genetyczne, prowadzony tryb życia jak i choroby. Ważne aby się nie poddać i dążyć do postawionego sobie celu jednak nie oglądając się na innych. Warto również porozmawiać ze swoim lekarzem lub dietetykiem o swoim problemie, na pewno pomoże dobierając odpowiednią dietę. Małymi kroczkami ale do celu, takie powinno być życiowe motto. I chociaż czasami naprawdę brakuje sił nie można się poddać. Aerobik, ćwiczenia na bieżni czy chociażby raz w tygodniu siłownia. To naprawdę jest do zrealizowania.

Nie masz czasu na siłownie, nie ma problemu, codzienny spacer lub bieżnia w domu, a szczupła sylwetka w zasięgu ręki. Nie ma nic niemożliwego, wystarczy chcieć. Aktywność fizyczna na pewno nie zaszkodzi a wręcz przeciwnie pozytywnie wpłynie na zdrowie i samopoczucie. Czynności, których wcześniejsze wykonywanie sprawiało wiele trudności teraz wykonamy sprawnie i szybko.